22.8.2014










Ateljén kommer här, som utlovat! Den här delen av huset tycker jag om så mycket att jag får pirr i magen flera gånger per dag. Vilken enastående lycka att få ha ett utrymme som endast är till för kreativitet.

Trälådan som jag har färgerna i, är flera hundra år gammal. Bordet och lampan är sprillans nya. Den kontrasten gillar jag. Lampan måste för övrigt vara en av de snyggaste prylarna som Ikea har i sortimentet just nu.

Stjärnan fyndade jag på en utförsäljning. Hade tänkt ta fram den till jul, men kunde inte hålla mig.

Plåthyllan får på ett naturligt sätt markera var ateljén slutar och tv-rummet börjar, det samma gäller det stora staffliet som står vänt så att det ramar in ateljén. Jag tycker om att vara på övre våningen, det är som att det ger en liten extra kreativ skjuts att vara högt uppe. Här kan jag sjunga "I'm on top of the world yeah" och dansa runt med mina penslar.

7 kommentarer:

  1. Så otroligt snyggt! Hade ingen aning att du målar, dina tavlor ser helt fantastiska ut! Kram Tanja

    SvaraRadera
  2. Snyggt! Du kan du:) //Viv

    SvaraRadera
  3. Oj vad fint (som alltid!) Emme! Varifrån är bordet? Ha det bra!

    SvaraRadera
  4. Vad fint (som vanligt!) Emme! Varifrån är bordet? På måndag börjar de sätta upp ytterväggarna på vårt hus, iiih

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ååh vad roligt, spännande som bara den!
      Bordet är från Ikea, vanlig vit skiva och så mörkgrå bockben till. Ett riktigt kap!

      Radera