16.8.2014



Mariestads loppisutbud är helt annat än Mariehamns, kan jag konstatera. Vi besökte två stora, som jag tycker är värda ett besök om du är i trakten!

Mooi Antik & Inredning: Möblerna så väl som inredningsdetaljerna var alla väl utvalda och det märktes att innehavarna har koll på vad som är eftertraktat. De hade även en avdelning med nyproduceat. Prisnivån var högre än vanliga loppisar. Många av sakerna hade jag uppfattat som riktiga skatter, om jag trillat över dem på en "vanlig" loppis. Men nu fanns det så mycket fint så jag kunde inte välja och köpte ingenting förutom de två keramikflaskorna.

Hennings Antik & Loppis: Här var det loppispriser som gällde och det fanns allt mellan himmel och jord. Jag var där med två inredningsintresserade vänner och vi fyndade alla en del grejer. Det fanns flera lokaler på gården, som alla var fyllda med grejer.

Bilderna ovan är alla från Mooi.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar